Här kommer lite uppdaterad information om Telias kampanjer. Som ni säkert redan läst kommer våra områden delas in i två omgångar. Den första kampanjen har startat idag söndag och pågår fram till söndag 21 april. Under denna period kommer de hushåll som omfattas av denna kampanj få ett utskick i brevlådan med information och ett beställningsformulär. Har du redan bestämt dig är det bara att fylla i och skicka in.
Är du lite osäker kommer du ha chansen att prata med Telias personal hemma hos dig själv. Följande kundansvariga kommer arbeta i det område som omfattas av “Kampanj 1” söndagar 12:00-18:00 och måndag – torsdag 15:00-21:00. De kommer vara klädda i vita jackor och kan alltid legitimera sig som representant för Telia Operator Business.
- Ted Bjelkenstrand
- Johan Bromark
- Maciej Strama
- Rickard Wiskås
- Linus Perlefelt
- Viggo Waldenström
- Thomas Palmkvist
Alla som får ett utskick i brevlådan under vecka 10 kan ringa 070-5799328 (vardagar 13:00-19:00) för att boka ett hembesök.
Är du redan nu nyfiken på om du omfattas av denna första kampanjperiod kan du kontrollera detta genom att fylla i din gatuadress och epostadress i formuläret på https://langbrovilla.se/fiber/kampanjer/ så är vår förhoppning att du ska kunna få ett svar via epost inom 24 timmar som säger om du omfattas eller inte.
Observera att Telia kundtjänst på det nummer som nämns i kommentarerna till tidigare inlägg inte kan se vilken kampanj din adress tillhör, bara om du kommer kunna beställa fiber till den adressen under andra kvartalet eller inte. Vilket kanske är gott nog för de flesta? 😉
Hej!
Nu har fiberslangen legat här på Knäpparvägen mer än en månad;
Är det någon som vet vad det sitter i nu och vad tidsplanen är för slut installation?
MVH Stefan
Hej,
Tyvärr har vi ingen insyn i hur arbetet fortgår annat än vad vi ser i form av vad som görs på gatorna. Det jag förstått är att de ligger efter tidsplanen. Det verkar som det blivit mer gräva än vad de först trodde (gissning från min sida). För bästa svar bör du nog kontakta Öppen Fiber direkt på telia-operator-orderaccess@teliasonera.com eller 020-402400. Alternativt snacka lite med grabbarna på Sandströms om du ser dem ute på gatan.
/Thomas
Även om fibern dras fram och in i huset, finns det ingen garanti för att det skall fungera från dag ett.
Tydligen är det inte helt ovanligt att fiben är fel-svetsad/skarvad någostans längre bort, och måste felsökas, för att därefter skarvas om. Ett arbete som gör att man får vänta ytterligare en vecka efter att installationen slutförts.
Jag är en av dessa drabbade, dock har Sandströms (via Telia) hälsat att man skall fixa min kabel i kommande vecka, installationen där hemma gjordes i måndags.
Hej!
Någon som har bäter kontakt uppgifter för att beställa?
Jag har köpt villa på Långsjövägen och har tillträde först 3 juni så jaf får ingen reklam om detta.
MVH
Johan
Ps. Jag ska ha fiber 🙂
Hej, Stora delar av Långsjövägen ingår inte i den nuvarande kampanjen utan kommer istället få erbjudande med start den 21 april. Knappa gärna in din adress på https://langbrovilla.se/fiber/kampanjer/ för att få bekräftat om ni ingår i nuvarande kampanj eller inte. Jag tolkar det som att köpekontraktet på huset är påskrivet redan? Då de som bor där nu bör ha fått eller kommer få brevet från Telia är väl det enklaste om de helt enkelt ger er det brevet så kan ni lägga en beställning själva. Vill ni prata med någon innan kan ni fortfarande komma på det infomöte som Telia håller. Nu på tisdag för de som ingår i första kampanjen och vid ett senare ännu ej bestämt tillfälle för de som ingår i den andra kampanjen mellan 21 april och 2 juni.
[…] Långbro Villaföreningen och i synnerhet Thomas Egrelius har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med att få fiber erbjuden till oss villaägare. De har sonderat marknaden, bearbetat potentiella leverantörer, skickat ut intresseanmälningar till villaägarna för att bygga upp ett bra business case osv. Så nu äntligen har den enda vettiga leverantören Telia Öppen Fiber beslutat att köra två kampanjer mot villaägarna i Mälarhöjden, Örby, Långbro, Herrängen, Långsjö och Gamla Älvsjö. […]
Informationsmötet, gäller det bara dom som är med i den första kampanjen eller kan vem som helst gå dit? Jag vet ju att min adress är med men i kampanj nr 2 men blir det ett till möte sen för oss i 2?
Ronnie, det stämmer att detta infomöte är för dem som är med i första kampanjen. Det kommer bli ytterligare ett möte för kampanj 2.
Yes yes yes … kampanjerbjudandet låg i brevlådan idag … jag är så otroligt nöjd med det arbete som gjorts för att detta skulle bli möjligt.
Stort tack till de som ligger bakom möjligheten.
/Lars
Så där ja!
Då har man beställt Telia Öppen Fiber. Inget att tveka på.
Bra jobbat Thomas! Skönt att äntligen komma ur detta ADSL/3G/4G Träsk.
Kanske dags att starta en liten diskussionsgrupp om vilken tjänsteleverantör som verkar bäst, vilka eventuella erbjudanden och rabatter som kommer att dyka upp.
Skulle tro att hela gänget kommer att knacka dörr och erbjuda alla möjliga och omöjliga tjänster med bindningstider från här till evigheten.
Killen från Telia fick inte rekommendera några leverantörer eftersom han är “neutral”, men vad jag hört av kompisar som har Öppen Fiber så kommer Den andra Telia (inte neutral) med erbjudanden till dörren så småningom. Han fick erbjudande om ett paket med IPTelefoni, TV och Internet till halva priset första året.
Återigen Bra Jobbat!
/Anders
Grattis. Väntar fortfarande på att de ska hitta upp hit med både utskick och säljare 😉
Jag funderar fortfarande på om vi ska köra en egen diskussion om leverantörerna, eller köra vidare på vad som finns på de större forumen. Hittade bla en tråd från februari på Sweclockers som avhandlar just leverantörerna i Telia Öppen Fiber. Länk finns i kommentarer till förra inlägget. Fördelen med det är ju att man kan få in synpunkter från en större massa över hela landet. Som redan haft Öppen Fiber ett tag.
/Thomas
Ska man alltid boka hembesök eller kommer de gå runt och ringa på på de tider som står i inlägget? Eller kanske både och?
Under de tider som anges kommer det knackas dörr. Vill man ha besök en specifik tid kan man boka in det, och det är då samma tidsintervall som gäller, dvs man kan bara boka in tider då personerna befinner sig i området.
/Thomas